laatste vrije dagen en eerste werkdag - Reisverslag uit Sant Feliu de Guíxols, Spanje van Melissa kleijwegt - WaarBenJij.nu laatste vrije dagen en eerste werkdag - Reisverslag uit Sant Feliu de Guíxols, Spanje van Melissa kleijwegt - WaarBenJij.nu

laatste vrije dagen en eerste werkdag

Blijf op de hoogte en volg Melissa

11 Juli 2018 | Spanje, Sant Feliu de Guíxols

Zondagmiddag was heerlijk, we zijn erachter gekomen dat er een heerlijk zwembad met prachtig uitzicht op het dak zit. Dus we hebben daar lekker een middagje uitgehangen. ( Ook al keken niet alle bewoners van het appartementen complex even vrolijk toen ze erachter kwamen dat er een stel meiden bij hun wonen, Die ook van het zwembad gebruik kunnen maken.) 'S avonds zijn we met onze eigen reisgids Nina (een appartementsgenoot van me die al heel lang in dit gedeelte van Spanje komt) naar het plaatsje Platja d'aro geweest en wat is het daar gezellig. Alle winkels zijn tot minimaal 10 uur open en je ziet overal mensen op de terrasjes zitten. We hebben daar lekker gegeten, en ik heb mijn eerste Patatas Bravas op. Een soort Tapas dat bestaat uit gefrituurde aardappel stukjes met een speciale saus hier uit de buurt waardoor het Patatas Bravas wordt genoemd. vervolgens zijn we lekker naar het appartement gegaan om te gaan slapen. Op de terugweg kwam we nog wel iets heel bijzonders tegen. Langs de kant van de weg staat een hele kermis met attracties die je in Nederland nooit zou tegenkomen op de kermis. Er stond zelf een achtbaan en een Splash.

Ook maandag hadden we enigszins een vrij dag we moesten 's ochtends alleen even naar Gerona om een werknummer aan te vragen hier is Spanje. maar voor de rest hadden we helemaal geen verplichtingen en konden we lekker doen wat we zelf wilden. we zijn 's middags naar het strand gegaan en omdat ik de volgende dag om 8 uur moest beginnen met het ontbijt in het hotel en ik lekker vroeg gaan slapen

daar was het dan mijn eerste werkdag en heel eerlijk begon het een beetje raar. Ik kwam in het hotel en er was niemand die me opving en zei wat ik moest doen. Maar toen ik het ging vragen bij de receptie kwam er gelijk iemand aanlopen die me hielp. Het was heel leuk en de collega's (ondanks dat de meeste alleen Spaans spreken) waren heel geduldig met me. Er was nog een ander meisje bij het ontbijt die heel toevallig Melissa heette, ze komt uit Argentinië en kent goed Engels dus als ik iets echt niet begreep vertaalde zij het voor me. Maar de meeste probeerde het via handgebaren en door het voor te doen iets duidelijk te maken. De mensen in het hotel waren ook heel aardig en vonden het heel leuk als je het probeerde in hun taal. Ik heb die dag niet alleen Engels en Spaans (geprobeerd) gepraat maar ook Nederlands, Duits en Frans. Een geslaagde dag dus en ik ben aan het uitkijken naar de komende tijd!

Gr. Melissa

  • 11 Juli 2018 - 13:22

    Miranda:

    Hoi kanjer
    Super leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt zowel in je vrije tijd als in je werk tijd .Als je terug komt spreek je vloeiend Spaans en heb je die gebaren niet meer nodig Kijk uit naar je volgende reisverslag Groetjes en een dikke kus van ons xxx


  • 11 Juli 2018 - 13:22

    Ria Van Spronsen:

    Wat leuk om je te volgen en je avonturen mee te beleven. En je hebt al veel meegemaakt, zo zie je maar dat je met handen en voeten een heel eind komt. Blijf wel Nederlands praten want mijn Spaans is niet goed.

  • 11 Juli 2018 - 13:38

    Marja Kosse:

    Dat klinkt allemaal geweldig. Fijn dat het zo leuk is. Zwemmen, genieten van gezellige terrasjes, veel sfeer er om heen, aardige collega's, leerzaam en ook nog 5 talen op 1 dag gesproken. Wat wil een mens nog meer. Veel plezier nog, kijk nu al uit naar het volgende verslag.

  • 11 Juli 2018 - 15:26

    Jennifer:

    Ziet er goed uit Melissa! Uit eigen ervaring weet ik dat elk begin een beetje lastig en onwennig is. Fijn dat het uiteindelijk gelukt is allemaal! Veel plezier nog!

  • 11 Juli 2018 - 15:30

    Leny:

    Wat super fijn dat je het zo naar je zin hebt en heel leuk om je verslag te lezen. Zo blijven we op de hoogte van je werk en vrije tijd. Dikke kus en kijk uit naar je volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sant Feliu de Guíxols

Melissa

Voor school moet is stage lopen en dit kon in het binnen- of buitenland. ik heb gekozen voor Spanje!

Actief sinds 07 Juli 2018
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 7696

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 03 December 2018

Mijn stage in Spanje

Landen bezocht: