Week 4 - Reisverslag uit S'Agaró, Spanje van Melissa kleijwegt - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit S'Agaró, Spanje van Melissa kleijwegt - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Melissa Kleijwegt

Blijf op de hoogte en volg Melissa

07 Augustus 2018 | Spanje, S'Agaró

Ik hoop dat ik d titel goed heb want het voelt alsof ik hier al heel lang zit. De afgelopen week as niet heel bijzonder heb niet veel dingen gedaan buiten werk omdat het wat zwaarder word door de warmte en omdat er steeds meer mensen komen. Op zich vind ik dat niet heel erg want daardoor gat de tijd wel sneller wat ik heel fijn vind. Verder ben ik steeds meer aan het vragen of mensen in het Spaans tegen me willen praten, want hoe meer ik het hoor hoe beter het gaat. Alleen is er een collega zodra ik dat vraag begint hij heel snel te praten dus bij hem hoe ik het maar op engels. Want anders versta ik het echt niet.

Ook ben ik heel trots op mezelf want ik ben steeds meer aan het koken ik heb de afgelopen week dingen gemaakt waarvan ik dacht dat ik het echt niet kon. Maar ik moet wel toegeven dat pannenkoeken maken zonder koopmans pak en zonder een weegschaal best wel moeilijk is. Toch zijn ze best goed gelukt en waren ze nog lekker ook. Wat heb ik nog meer gemaakt deze week? Bloemkool of zoals ze in het Spaans zeggen coliflor (geen idee trouwens hoe je het schrijft). Na wat hulp van Mamma hoe ik een bloemkool moet snijden en koken was hij eigenlijk best goed gelukt naar mijn verbazing. Misschien ben ik helemaal niet zo’n ramp in de keuken.

En dan vandaag ik ben vandaag lekker naar de supermarkt gelopen en heb wat spullen gehaald onder andere snijbonen. Maar ja ik had geen idee hoe ik snijbonen moest bereiden of koken dus we hebben de hulplijn mar weer ingeschakeld. Dus opnieuw kreeg me moeder een Appje: ‘Mammm, ik heb een vraag kun je even skypen?’ Na een hele beschrijving weet ik dus nu ook hoe ik snijbonen moet bereiden. En me moeder is nu al aan het praten over, wanneer ik thuis ben dat ik vast wel kan koken.

Ook al is het hier heel mooi en heb ik het naar me zin zat ik er de afgelopen week even doorheen. Ik had zaterdag enorme hoofdpijn omdat ik er dus achter ben gekomen dat ik te weinig drink, ik veel te weinig sliep voor mijn doen en ik iedereen enorm miste. Kortom ik brak zaterdag even, en ook al wist ik dat dit moment wel zou komen het valt toch zwaar. Ik heb met mijn ouders gebeld en gelukkig gaat het al veel beter. En als laatste heb ik nog een datum om naar uit te kijken want op 25 augustus komen me ouders lekker hierheen ik ben al aan het aftellen nog 18 dagen.

Ook heb ik deze week niet veel gedaan was het een heftig weekje maar het komt goed, zo niet dan toch. Plus ik besef me net dat ik al een maand erop heb zitten dus nog 4 te gaan.

Groetjes Melissa.

  • 07 Augustus 2018 - 16:18

    Marja Kosse:

    Hoi Melissa,

    Wat een verhaal weer. Logisch dat je er even doorheen zit. Lang van huis, hard werken, zelf koken, veel indrukken, warm, weinig slapen en het thuisfront missen. Dat is nogal wat.
    Toch weet ik zeker dat je hier doorheen komt. Je bent een bikkel.

    Je moeder kan vast niet wachten, fijn als er voor je gekookt wordt.
    Bij ons wordt het minder heet, bij jou ook?
    En de drukte, hier in Nederland beginnen de scholen al weer in een deel van het land, dus ik neem aan dat de drukste tijd nu bezig is en dat dit ook weer snel afneemt.

    Knap dat je aan je Spaans werkt, heb je je hele leven profijt van.
    Wij gaan volgende week weer beginnen met de eerste training bij de G. We zullen je missen, maar je verhalen maken veel goed.
    Ik wens je heel veel plezier toe en succes met werken.
    Je hebt iets om naar uit te kijken. Leuk dat je ouders komen.
    Groetjes Marja Kosse

  • 08 Augustus 2018 - 05:24

    Miranda:

    Hoi Kanjer

    Ook al spreken we elkaar zeer regelmatig en weten we al veel toch is het erg leuk om je verslagen te lezen
    Wij tellen de dagen ook af hoor Heb super zin om een paar dagen naar jou en spanje te komen We zijn ook super trots op je dat je zelf aan het koken bent gegaan en dat je al snel de pizza's zat was Er gaat niks boven gezonde groente en lekker veel fruit eten

    Succes met werken en genieten van je vrije dagen en avonden en we horen snel weer van je
    Groetjes en een dikke kus xxx

  • 08 Augustus 2018 - 08:14

    Jennifer :

    Lieve Melissa,

    Wat leuk om je verslag weer te lezen. Logisch dat je het af en toe moeilijk hebt. Probeer wel lekker te blijven genieten en leuke dingen te doen. Dan gaat de tijd vanzelf wat sneller voorbij. Super dat je zo aan je Spaans werkt en voor jezelf wel leuk om te zien dat dat ook vooruit gaat. Werkse deze week, geniet van het mooie weer (hier is de storm losgebarsten - ook wel lekker zo’n verkoelende wind, alleen jammer dat het dan zo hard waait dat de deur weer dicht moet blijven, anders waait de hordeur kapot

  • 09 Augustus 2018 - 20:50

    Jolanda:

    Mellisa je bent echt een kanjer!
    Zo puur als je schrijft heel knap.
    En die Spaanse taal is echt moeilijk he!
    Meid ik hoop dat het snel de 25ste is en je je familie weer gaat zien.

    Warme groet van Jolanda

  • 10 Augustus 2018 - 09:22

    Leny:

    Hoi Melissa

    Knap van je dat je gezond aan het koken bent.
    Hoop dat het nu beter gaat dan zaterdag en met die hitte zeker veel drinken
    en ook je rust nemen.
    Hier is het wat temperatuur betreft nu lekker.
    Lieve groetjes en tot je volgende verslag.
    Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, S'Agaró

Melissa

Voor school moet is stage lopen en dit kon in het binnen- of buitenland. ik heb gekozen voor Spanje!

Actief sinds 07 Juli 2018
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 7697

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 03 December 2018

Mijn stage in Spanje

Landen bezocht: