Week 13 - Reisverslag uit S'Agaró, Spanje van Melissa kleijwegt - WaarBenJij.nu Week 13 - Reisverslag uit S'Agaró, Spanje van Melissa kleijwegt - WaarBenJij.nu

Week 13

Door: Melissa Kleijwegt

Blijf op de hoogte en volg Melissa

11 Oktober 2018 | Spanje, S'Agaró

wat een week, best wel veel gebeurd.

laten we beginnen met zaterdag wat een dag een leuke maar zeer vermoeiende dag. we hadden deze dag een bruiloft bij ons boven en daarna hadden ze een diner met nog een after party daarna. En toen ik hoorde dat ik samen met nog een paar andere collega's mocht werken op de bruiloft was ik heel blij. Ze hebben bij deze locatie van van der Valk wel meerdere bruiloften alleen mocht ik eerder iet op deze werken omdat me Spaans nog niet goed genoeg was. maar zaterdag was de dag!! En ik ben er achter gekomen dat een Spaanse en Nederlandse bruiloften iets anders zijn. Ik ben in Nederland niet naar veel bruiloften geweest maar ik stelde me altijd voor dat de bruid en de bruidegom iets tegen elkaar zeggen maar dat blijkt hier niet zo te zijn binnen 10 minuten was de ceremonie klaar en waren ze begonnen met eten aan de tafel. Nadat ze klaar waren met eten was het tijd om hun cadeautjes weg te geven aan de gasten. En telkens als er een cadeautje werd gegeven werd de muziek even wat luider en ging iedereen met hun servetten zwaaien geen idee waarom maar het zag er leuk uit. Maar zoals ik ook al zei was het een zware dag, ik heb die dag namelijk 12 uur achter elkaar gewerkt maar met de deal dat ik die dag erna maar 4 uur hoefde te werken.

En dan gister Woensdag ik weet niet of jullie daar in Nederland nog wat hebben meegekregen van het weer hier in Spanje maar het was noodweer hier. ik werd gisterochtend wakker want ik wilde nog even leren voor mijn Spaans toets die dag (ja je hoort het goed ik heb hier voor degene die het nog niet wisten Spaanse les inclusief huiswerk en toetsen yeahh………) En het was aan het onweren en bliksemen. We zaten hier met z'n vieren een beetje aan het chillen tussen het onweer en het bliksem door. Wanneer de stroom opeens uitgaat, wij hem weer aangezet en na 5 minuten gaat hij weer uit. Dit keer kregen we hem ook niet meer aan dus wij op onderzoek uit. Blijkt dat heel het appartementencomplex geen stroom heeft maar dit hebben we eerder meegemaakt dus het komt vanzelf wel weer aan.

Ondertussen regenden het ook maar daar hadden we niet heel veel aan gedacht, en ik loop naar buiten ik kijk vanaf het balkon ligt heel de straat blank. En ik roep de meiden erbij horen we sirenes. Er komen brandweerauto's overal vandaan en zetten onze straat af. Dit gebeurde allemaal rond een uur of 11 en ik moest om 12 uur werken maar ik kon het appartementencomplex niet uit komen omdat er water voor onze deur lag. en na 12en was het nog niet weg dus wij Ylonka gebeld en heeft ons het advies gegeven dat we maar moesten komen als het water weg was. Maar naar ons idee leek het alsof het nog uren zou duren. En zodra het regenen gestopt was kwamen een aantal bewoners naar buiten met spullen en beginnen te werken en het water weg te halen alsof dit om de week gebeurd en het gewend zijn. Uiteindelijk konden we rond 1 uur weer naar werk en niet al te veel gemist.

Maar niet alleen wij hadden problemen alle hotels in de omgeving hadden geen stroom dus ook ons hotel niet en de ontbijtzaal was vol gelopen maar na een tijdje hadden ze alles onder controle.

Zoals ik al zei wat was het een week en ik heb weer iets nieuws meegemaakt namelijk een zeer lichte overstroming. Ouders komen morgen weer dus heb er heel veel zin in wooooooo dat wat voor deze week ik schrijf jullie Volgende week !

Groetjes Melissa

  • 11 Oktober 2018 - 12:58

    Miranda:

    Hoi Kanjer

    Leuk om ook eens een bruiloft in een ander land mee te maken Lijkt me een hele belevenis
    Zoals wel vaker als het in Spanje noodweer is ,is het in Nederland schitterend weer Wij hadden gister een strak blauwe lucht Was gister ook wel even sprakeloos toen ik je foto's zag en ook eigenlijk wel benieuwd hoe het in het hotel was omdat dat toch een stukje lager ligt dan waar jij woont We gaan t zien morgen
    Heb er weer zin in Tot morgen kanjer We bellen als we in de buurt zijn xxx
    Groetjes en een dikke kus xx

  • 11 Oktober 2018 - 13:31

    Marja Kosse:

    Leuk om zoveel mee te maken. Een bruiloft in een ander land, altijd interessant hoe het daar gevierd wordt. Overstroming, minder prettig. Water is erg krachtig, dus ook best angstaanjagend. Tegen natuurgeweld kun je niet op. Gelukkig is het goed afgelopen. Veel plezier de komende dagen met je ouders.

  • 11 Oktober 2018 - 15:54

    Jennifer:

    Hey Melissa, leuk weer om te lezen. Gelukkig zit je niet op de begane grond met het appartement, want dan had je wel natte voeten gehad. Hoe is je toets verder gegaan? Ben benieuwd! Succes met werken en geniet ook van de tijd daar! Xxx

  • 12 Oktober 2018 - 05:33

    Sarine:

    Hoi Melissa je heb deze week behoorlijk wat meegemaakt. zo vliegen de weken om. Nog even en dan zie je Amber en Lenneke. Gezellig ! Groetjes en veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, S'Agaró

Melissa

Voor school moet is stage lopen en dit kon in het binnen- of buitenland. ik heb gekozen voor Spanje!

Actief sinds 07 Juli 2018
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 7691

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 03 December 2018

Mijn stage in Spanje

Landen bezocht: